1.
Знайдіть іменник, який означає істоту:
а) сорочка;
б) кішка; в) будинок; г) хмара.
2. Знайдіть
іменник, який означає неістоту:
а) лелека б) дівчинка в) хата г) комашка
3.
Знайдіть іменник, який пишеться з великої букви:
а) (С, с)квер; в) (М, м)ісцевість;
б) (О, о)лександр; г) (П, п)аркан.
4.
Знайдіть іменник, який пишеться з маленької букви:
а) (К, к)раїна; в) (Д, д)онбас;
б) (П, п)ольща; г) (У, у)країна.
5.
Знайдіть іменник, що означає назву, яка пишеться в лапках:
а) готель Україна; в) ріка Волга;
б) сузір’я Риби; г) місто Донецьк.
6.
Знайдіть іменник, що означає назву, яка пишеться без лапок:
а) газета Голос України; в) озеро Світязь;
б) крейсер Аврора; г) кінотеатр Космос.
7. Зайдіть загальну назву:
а) (Д, д)ніпро; в) (П, п)етро;
б) (О, о)осана; г) (Р, р)ічка.
8.
Знайдіть власну назву:
а) (О, о)зеро; в) (Д, д)митро;
б) (С, с)обака;
г) (М,
м)істо.
9.
Знайдіть іменник чоловічого роду:
а) книга; в) дорога;
б) собака; г) суддя.
10. Знайдіть іменник жіночого роду:
а) біль; в) Сибір;
б) путь; г) накип.
11.
Знайдіть іменник, який вживається тільки в однині:
а) вулиця; в) дівчина;
б) тиша; г)
спідниця.
12.
Знайдіть іменник, який вживається тільки в множині:
а) зустрічі; б) сумки; в) меблі; г) зошити.
Однорідні члени
речення
5 кл.
1. Однорідні члени
речення – це:
а) члени речення, що становлять його
граматичну основу;
б) усі члени речення, крім головних;
в) члени речення, які відповідають на одне
й те питання та відносяться до
одного й того самого члена речення;
2. Позначте речення з
однорідними членами:
а) По дорозі торохтить зима на возі (Т.
Коломієць);
б) Стали білі всі доріжки вулиці дахи сади
(Н. Мудрик);
в) Умостився Морозенко на столітнім дубі
(В. Скомаровський);
3. Позначити речення, в
якому однорідні члени з’єднуються між собою
інтонацією переліку:
а) Стерня не завжди золота, але колюча для
всіх і завжди (В. Слапчук);
б) Маки там не цвітуть, а горять (В.
Василашко);
в) Свіжа зелень розгойдалась, розгулялась,
попила (М. Рильський);
4. Між однорідними
членами речення, не з’єднаними сполучниками
і, й, та(у значенні і), завжди ставиться:
а) кома; б) тире; в) двокрапка.
5. Позначте речення, у
якому між однорідними членами потрібно
поставити кому: а) Працею людина сильна і красива (О. Гончар);
б) З добра й любові приходить щастя (А.
Мойсеєнко);
в) Шукаю вже не щастя а поради (В.
Грінчак);
6. У реченні Україна дала
світові великих поетів: Тараса Шевченка,
Івана Франка, Лесю Українку узагальнюване
слово є:
а) підметом; б) означенням; в) додатком.
7. Після узагальнюваного
слова, що стоїть перед однорідними
членами, ставиться:
а) кома; б) двокрапка; в) крапка з комою.
8. Позначте речення, у
якому узагальнюване слово стоїть після
однорідних членів речення:
а) Пісні приказки прислів’я все те вражало
надзвичайним багатством жарту
гумору практичного розуму (І. Нечуй –
Левицький);
б) У слові є все злагода спокій усталеність
надія (П. Загребельний);
в) Звучать улюблені слова Держава Тризуб
Булава! (Яр Славутич).
9. Слова із загальним
значенням щодо перелічуваних однорідних членів
називаються:
а)узагальнюючими; б) вставними; в) допоміжними.
10. У реченні Лелеки
клекотали завзято і стурбовано однорідними є:
а) присудки; б) означення; в) обставини.
11. Розставте розділові
знаки у реченнях
а) В Україні ростуть такі лікарські трави
дев’ятисил звіробій деревій
горицвіт м’ята.
б) Поля і ліси гори й болота
річки й озера все покрите
таємничістю.
Текст 5 кл.
1.
Текст – це:
а) декілька частин мови, зібраних в одне речення;
б) група речень, які розповідають про різні події, явища;
в) група речень, об’єднаних між собою темою, головною
думкою та граматично.
2.
Тема тексту - це:
а) мета тексту, заради якої його створено: повідомити, з’ясувати, спонукати;
б) те, про що йдеться в тексті, його зміст;
в) добір виражальних засобів мови залежно від мети
висловлювання.
3.
Головна думка тексту – це:
а) частина теми тексту (підтема); б) те, про що йдеться в тексті, його зміст;
в) те, заради чого його було створено (чого він навчає,
до чого закликає, від чого застерігає).
4.
Абзац - це:
а) частина тексту, об’єднана однією мікротемою.
б) частина тексту, що містить його головну думку;
в) чітко і стисло сформульована підтема тексту;
5.
Стилі мовлення є такі:
а) пейзаж, портрет, інтер’єр; б) науковий,
художній, розмовний;
в) розповідь, опис, роздум.
6.
Типи мовлення є такі:
а) науковий, публіцистичний, художній;
б) оповідання, казка, вірш; в) розповідь, опис, роздум.
7.
Подані речення запишіть у такій послідовності, щоб вони утворили текст.
Доберіть
заголовок. Визначте і сформулюйте мікротеми тексту (пункти плану).
1)Тоді треба
тільки стрибнути і вхопити здобич.2) Побачила лисицю та як
закричить!
3)У лисиці був тяжкий день.4) Вона подалася до болота. 5) А сорока ще трохи
подратувала лисицю, покепкувала з неї й полетіла далі шукати нових пригод. 6)Лисицю мучив голод.7)Тут вона чекатиме.8)
Качки миттю знялися на крило. 9)Угорі
пролітала сорока.10) Серед болота било джерело, яке ніколи не замерзало. 11)Лисиця підповзла зовсім близько й
причаїлася.12) Тут жили великі дикі качки.
13)Навіть миша чула, коли наближається лисиця, і ховалася в нору.14)
Качки були на воді. 15)Осіння ожеледь не давала можливості підлізти до
зайця.16) Треба було дочекатися, поки
котрась вилізе на берег.
Словосполучення. Речення 5 кл.
1. Розділ науки про мову, що вивчає
словосполучення і речення, це:
а) синтаксис; б) пунктуація; в) фонетика; г)
лексикологія.
2. Словосполучення складається з:
а) рівноправних слів; в)
поєднання самостійної частини мови з прийменником;
б) головного слова і залежного;
г) поєднання прийменників і
сполучників.
3. Вкажіть, у якому рядку є тільки словосполучення:
а) зимовий сон; бачить сни; спить міцно;
б) зима настала; прийшла несподівано; зустріли радісно;
в) міцний мороз; вітри і
вітренята; пильно придивлялися;
г) блискучий сніг; над деревами; прощалися з сумом.
4. Речення
а) виражає закінчену думку; в) називає предмет, явище або процес;
б) поєднує в собі два слова: головне і залежне; г) складається з групи слів.
5. Граматичну основу речення становлять:
а) означення і підмет; в) присудок і додаток;
б) підмет і присудок;
г) присудок і обставина.
6. У реченні В колиску дар пісень тобі
поклала доля (М. Рильський) граматична основа:
а) дар пісень; б) поклала доля; в)
поклала в колиску; г)
поклала дар.
7. Вкажіть рядок з односкладним
реченням:
а) Літо дбає, зима споживає.
в) Люблю печальну осінь в ріднім краї.
б) Хто не жалує тварини, не пожалує й людини. г) Випав сніг – бережи
ніг.
8. Другорядні члени речення – це
а) підмет, присудок, обставина;
в) означення, обставина, присудок;
б) означення, додаток, обставина; г) підмет, додаток, присудок.
9. Вкажіть
речення, у якому є всі другорядні члени:
а) Сонце золотило далекі пагорби.
б) Верхівки сосен у лісі світилися сонячним
багрянцем.
в) Рідні пісні навіювали спомини.
г) Змалку треба шанувати рідну мову,
народну пісню.
10. За метою
висловлювання речення бувають:
а) розповідні, питальні, окличні; в) розповідні, питальні, спонукальні;
б) розповідні, питальні, складні; г) розповідні, окличні, спонукальні.
11. Виконайте
синтаксичний розбір речень:
а) Сивенький вечір стукає у двері.
б) Рожева хмарка в срібній оболонці на
обрії грибасто розрослась.
Складне речення.
Пряма мова. Діалог. 5 кл.
1.
Речення, що має дві чи більше граматичні основи, це:
а) складне речення; б) просте речення; в) окличне речення.
2. Позначте рядок, що містить складне
речення:
а) Упертість і труд усе перетруть. в) Робить за одного, а їсть за трьох.
б) Скоро казка мовиться, та не скоро діло
робиться.
3.
Речення Небо з морем обнялося, море в
небі розлилося (О.Олесь) є:
а) спонукальним, складним; б) питальним, простим; в) розповідним, складним.
4.
Речення Дніпро тече, і хвиля в серце б’є (
П.Перебийніс) є:
а) складним із двома граматичними основами;
б) простим із однорідними підметами;
в) простим із однорідними присудками.
5. У
реченні Глянуло сонце, і краплини на воді
заіскрилися (В.Канівець) …
а) є лише одна граматична основа;
б) обидві частини є двоскладними простими
реченнями (мають обидва головні члени);
в) одна частина є односкладним реченням,
друга – двоскладним.
6. Пряма
мова – це:
а) приблизно передані висловлювання кількох
осіб;
б) висловлювання особи, зі змінами передане
від імені того, хто з нею спілкувався;
в) точно відтворене висловлювання певної
особи, передане від її імені.
7. Пряма
мова береться в:
а) лапки;
б) дужки; в) тире з обох боків.
8.
Позначте речення з прямою мовою (розділові знаки знято):
а) Ведмідь
запитує ведмедицю чому вона весь час мовчить.(С.Пушик)
б) Буркотить
незадоволено ведмідь Чим би це мені солодким закусить? (Н.Забіла)
в) Зайшли
в гущавину коли це з – за кущів ведмідь одразу заревів. (Б.Грінченко)
9.
Позначте речення з прямою мовою перед словами автора (розділові знаки знято):
а) Гука
гроза Ходім! Прополощу! (В.Бровченко)
б) Мати
каже Не плач Бери собі мій калач. (Д.Павличко)
в) Що
це діється на світі? розкривають очі квіти. (В.Довжик)
10.
Діалог – це:
а) різновид прямої мови, що передає розмову
двох або кількох осіб;
б) зв’язне висловлювання однієї особи;
в) слова, що вказують, кому належить пряма
мова.
11.
Репліка – це:
а) слово, що називає особу, яка бере участь
у розмові;
б) слова одного з учасників діалогу;
в) прикінцеві слова кожного з учасників
діалогу.
12.
Висловлювання
- Сьогодні
на уроці було цікаво.
- А я навіть не помітив, коли урок
закінчився. є: а)
реченням з прямою мовою; б) діалогом із
трьох реплік; в) діалогом із двох
реплік.
Фонетика.
Орфографія 5 кл.
Тест № 1
1.
Фонетика – це розділ мовознавства, який вивчає:
а) частини мови; в) будову та значення
словосполучень;
б) звукову будову мови; г) граматичну будову слова.
2. Знайдіть слово з однаковою кількістю букв і
звуків:
а) радіють; б) пароплав; в) лісовий; г) перебіг.
3. Знайдіть слово, в якому букв більше, ніж звуків:
а)
яблунька; б) дзеркало; в) щастя; г) китаєць.
4. Знайдіть слово, в якому букв менше, ніж звуків:
а) охопити; б) єдність; в) будують; г) ялинка.
5. Знайдіть слово, в
якому голосний позначає два звуки:
а) свято; б) ллється; в) кювет; г) обклеєний.
6. Знайдіть слово, в якому приголосний позначає два звуки:
а) підземний; б) піщинка; в) повітря; г) цятка.
7. Знайдіть слово, в
якому буквосполучення дз позначає
один звук:
а) середземний; б) підзаголовок; в) гудзик; г) надземний.
8.
Знайдіть слово, в якому буквосполучення дж позначає два звуки: .
а) бджоли; б) переджнивний; в) ходжу; г) джміль.
9. Знайдіть слово, в
якому ненаголошений е перевіряється
наголосом:
а) левада; б) зерно; в) леміш; г)
шелест.
10. Знайдіть слово, в якому
ненаголошений е не можна перевірити
наголосом:
а)
весна; б) межа; в) сестра; г) медаль.
11. Знайдіть слово, в якому
ненаголошений о перевіряється наголосом:
а) голубка; б) крохмаль; в) борсук; г) слов’яни.
12. Знайдіть
слово, в якому ненаголошений о не
перевіряється наголосом:
а) боїться; б) розумний; в) кропива; г)
дощу.
Фонетика.
Орфографія 5 кл.
Тест №
2
1.Знайдіть слово, в якому
ненаголошений и перевіряється на наголосом:
а) кишеня; б) широкий; в) гриміти; г) дитина.
2.Знайдіть слово, в якому ненаголошений и не перевіряється наголосом:
а) кривий; б) тримати; в) лиман; г) оживати.
3.Знайдіть
слово, в якому приголосний не випадає:
а) контрас…ний;
б) радіс...ний; в)
облас…ний; г) зліс...ний.
4.Знайдіть слово, в якому приголосний випадав:
а) хвас...ливий; б) пес...ливий; в) щас...ливий; г) кіс...лявий.
5.Знайдіть слово, в
якому перед суфіксом -ськ- вставляється приголосний:
а) громадян...ський; б) селян...ський; в)
гіган...ський; г) республікан...ський.
6.Знайдіть слово, в
якому перед суфіксом -ськ- не вставляється приголосний:
а) президен...ський; б) велетен…ський; в) асистен…ський
г) студен…ський.
7.Знайдіть речення зі
словом, в якому приголосний не випадає:
а) Вчитися ніколи не піз...но (Нар. тв.);
б) Усі в сім'ї сплять, а невіс...ці
молоти велять(Нар, тв.);
в) Заздріс...ний від чужого щастя сохне (Нар.тв.);
г) Де слова масні, там пироги піс…ні (Нар.тв.).
8.Знайдіть
дієслово, в якому пишеться м’який знак:
а) смієш…ся; б) будуєт…ся; в) хитаєш…ся; г) дивиш…ся.
9.Знайдіть дієслово, в якому м'який
знак не пишеться:
а) мовчит…; б) сидиш...; в) спит…; г) носит….
10.Знайдіть слово, в якому після
ц ставиться м’який знак:
а) принц...; б) шприц...; в) стрілец...; г) кварц....
11. Знайдіть слово, в
якому після ц не ставиться м'який знак:
а) гонец...; б) камінец...;
в) стрілец...; г) палац....
12. Знайдіть слово, в
якому м'який знак в кінці слова не ставиться:
а) велетен...; б) юн...; в) календар...; г) молод....
Фонетика.
Орфографія 5 кл.
Тест № 3
1. Знайдіть слово, в
якому м'який знак стоїть перед суфіксом
-ськ-:
а) кін...ський; б) велетен...ський; в) рибал...ський; г) громадян...ський.
2. Знайдіть слово, в якому м'який знак не
стоїть перед суфіксом -ськ--:
а) ковал...ський;
б) севастопол...ський; в) урал...ський; г) селян...ський.
3. Знайдіть слово з м'яким знаком:
а) гал...ці; б) біл...ці; в) дівчинон...ці; г) фіал...ці.
4. Знайдіть слово без м'якого знака:
а) дон... ці; б) сторін...ці;
в) ред... ці; г)
лял...ці.
5. Знайдіть слово з ьо:
а) сер...зний; б) ра...н; в) лар...к; г) з...ржитись.
6. Знайдіть слово з йо:
а) с...годні;
б) з...мка; в)
сп...за; г) бад...рість.
7. Знайдіть слово, в корені якого ставиться
апостроф:
а) медв...яний; б) духм...яний; в) моркв...яний; г) рум...яний.
8. Знайдіть слово, в корені якого не ставиться
апостроф:
а) дерев...яний; б)
олов...яний; в) мавп...ячий; г) круп...яний.
9. Знайдіть слово, в якому після р ставиться
апостроф: а) р...ясний; б)
бур...ян; в) кучер..явий; г) бур...як.
10. Знайдіть слово, в якому після р не ставиться
апостроф: а)
сузір...я; б) дір..явий; в) подвір...я; г) матір...ю.
11.
Знайдіть слово, в якому апостроф після префікса ставиться:
а) з...агітувати; б) без...іменний; в) з...уміти; г) без...ядерний.
12.
Знайдіть слово, в якому апостроф після префікса не ставиться:
а) з...ясувати; б) роз...єднати; в) з...економити; г) під...їхати.
Фонетика. Орфографія 5 кл.
Тест №
4
1. В якому э поданих іншомовних слів
ставиться м'який знак:
а) об...єкт; б)
комп...ютер; в) кон...як; г) бар...єр;
2. В якому з поданих іншомовних слів ставиться
апостроф:
а) ател...є; б) біль...ярд; в) порт..єра; г) кур...єр.
3. 3найдіть власну
назву, в якій ставиться м'який знак: а)
Н...ю-Йорк; б) Х...юстон; в) В...єтнам; г) Амудар...я.
4. Знайдіть власну назву, в якій ставиться
апостроф:
а)
П...ємонт, б) Севіл...я; в) Корділ...єри; г) Пхен...ян.
5. Знайдіть слово, в якому не ставиться ні
м'який знак, ні апостроф:
а) конферанс...є; б) борд...юр; в)
п...єдестал; г) інтерв...ю.
6. Знайдіть слово, в якому пишеться
и:
а) фабр...ка;
б) арх...в; в)
дев...з; г) операц...я.
7. Знайдіть слово, в якому
пишеться, і:
а) рад...сть;
б) г..рлянда; в) доз...метр; г) д...ректор.
8. Знайдіть слово, в якому
пишеться ї:
а) сер...ал; б) ген...альний; в) рад...ус; г) моза...ка.
9. Знайдіть слово, в якому
пишеться е:
а) конве...р;
б) карі...с; в) силу...т; г) ді...та.
10. Знайдіть слово, в якому пишеться є:
а) фа...тон; б)
фе...рверк; в) про...кт; г) по...т.
11. Знайдіть слово, в якому
подвоюються приголосні:
а) кла(с);
б) то(н)а; в) гру(п)а; г) ко(л)ектив.
12. Знайдіть слово, в якому не подвоюються
приголосні: а) а(л)ея; б)
ва(н)а; в) ві(л)а; г) не(т)о.
Немає коментарів:
Дописати коментар