ОДИН ДЕНЬ – БЕЗ НОТАЦІЙ
- Будіть дитину спокійно; коли вона прокинеться, мусить побачити вашу усмішку і почути ласкавий голос. Не підганяйте зранку, не смикайте по дрібницях, не дорікайте за помилки і через необачність, навіть якщо «вчора попереджали «.
- Не квапте, вміння розрахувати час – ваше завдання, і якщо це вам погано вдається, то провини дитини в цьому немає.
- Не виряджайте дитину до школи без сніданку, їй потрібно багато попрацювати.
- Не прощайтесь, попереджаючи та наставляючи: «Дивись, не пустуй», «Поводь себе добре», «Щоб сьогодні не було поганих оцінок» т.п. Побажайте успіху, знайдіть декілька ласкавих слів. У дитини попереду важкий день.
- Забудьте фразу «Що ти сьогодні одержав?» Зустрічайте дитину після школи спокійно, не обрушуйте на неї тисячу питань, дайте розслабитись (пригадайте, як ви самі почуваєтесь після важкого робочого дня, багатогодинного спілкування з людьми). Якщо ж дитина занадто збуджена, якщо бажає поділитися чимось, не відмахуйтесь, не відкладайте на потім, вислухайте, це не забере багато часу.
- Якщо бачите, що дитина засмучена, але мовчить, не допитуйтесь, нехай заспокоїться, тоді і розповість усе сама.
- Вислухайте зауваження вчителя, не поспішайте влаштовувати допит і постарайтеся, щоб ваша розмова з учителем відбувалася без дитини.
- Після школи не поспішайте посадити виконувати уроки, необхідно 2-3 години відпочинку (а в першому класі добре було б години півтори поспати ) для відновлення сил. Найоптимальніший час для приготування уроків від 15до 17 год. Заняття вечорами некорисні, завтра прийдеться все починати спочатку.
- Не примушуйте виконувати всі уроки за раз, після 15-20 хв. занять необхідні 10-15 хвилинні «перерви».
- У спілкуванні з дитиною намагайтесь уникати умов: «Якщо ти зробиш, то…» Інколи умови стають нездійсненними і не залежать від дитини, і ви можете опинитися в дуже складній ситуації.
- Під час приготування уроків не сидіть «над душею», дайте можливість працювати самій, але якщо ж потрібна ваша допомога, наберіться терпіння. Спокійний тон, підтримка («не хвилюйся все вийде», «давай розберемося разом», «я тобі допоможу»), похвала (навіть якщо не дуже виходить) необхідні. Не акцентуйте увагу на оцінках.
- Знайдіть (постарайтеся знайти) протягом дня хоча б півгодини, коли ви будете належати тільки дитині, не відволікаючись на домашні справи, телевізор, спілкування з іншими членами родини. В цей момент найважливіше справи дитини, радості, невдачі, турботи.
- Віднайдіть єдину тактику спілкування усіх дорослих у сім’ї з дитиною, свої суперечності з приводу педагогічної тактики вирішуйте без неї. Якщо щось не виходить, порадьтеся з учителем, лікарем, психологом, не вважайте зайвою літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.
- Будьте уважними до скарг дитини на головний біль, втому, поганий стан. Найчастіше це об’єктивні показники втоми, складності навчання.
- Запам’ятайте, що навіть «зовсім великі» діти (ми часто говоримо «Ти вже великий» 7 – 8 – річній дитині) дуже люблять казку перед сном, пісеньку і ласкавий дотик. Це все заспокоює їх, допомагає зняти напругу, яка накопичувалась за день, і спокійно заснути. Намагайтесь не згадувати перед сном неприємностей, не з’ясовувати стосунки, не обговорювати контрольну роботу, що буде завтра.
Завтра новий день, і ми повинні зробити все можливе, щоб він був спокійним, добрим і радісним.
Заборонені звертання до дитини:
- Скільки разів тобі повторювати…
- Я сказала – зроби…
- Ти що, не розумієш?
- У всіх діти як діти, а ти…
- За що мені така кара…
- Не лізь, якщо не можеш зробити…
- І у кого ти такий вдався…
- Невже тобі важко запам’ятати, що…
- У моєї подруги дитина – просто ангел, а ти у мене…
Потрібні звертання до дитини:
- Вирішимо все разом…
- Якщо ти вважаєш…
- Мій любий…
- Це ти добре придумав(ла)…
- Таке тільки ти міг придумати…
- Я не сумніваюся, що ти в мене найрозумніший(а)…
- Я так вдячна долі, що ти в мене є…
- Впевнена, що ти зможеш…
- Я завжди знала, що моя дитина найкраща…
Немає коментарів:
Дописати коментар